איך אפשר להגיע אליו? - עבודה עם ילד על הרצף האוטיסטי - תיאור מקרה

קרן מתארת רצף מחשבות של מטפלת בטיפול פרטני בילד על הרצף האוטיסטי: "הוא שוב יושב וקופץ על הכדור, בוהה באוויר, אני מנסה לזוז שהוא יקלוט אותי במבט שלו.. הוא לא רואה אותי בכלל? אני מתיישבת מולו מנסה לקפוץ איתו, כל פגישה נראית אותו דבר, אני מיואשת, אני לא קיימת אני מנסה ליצור קשר, אני מנסה להצטרף אליו- אני משמיעה קול, והוא סותם את האוזניים, שוב משאיר אותי בחוץ. איזה ייאוש, מה עוד אני יכולה לעשות? איך אני שורדת את המפגש הזה? שכחתי לקנות חלב, חייבת להתקשר לאורלי.. לא, תחזרי לחדר, אליו. מה הוא עושה? עדיין קופץ על הכדור. איזה ייאוש. מבט. שלו. אליי. קשר לשבריר שניה. נגמר. עדיין קופץ על הכדור.."

המפגש הטיפולי בילדים על הרצף האוטיסטי מפגיש את המטפל עם החלקים האוטיסטיים והמפורקים שלו. לעתים אנו חווים את עצמנו כאובייקטים חלקיים מול מטופל שרואה אותנו ככאלה. מודל ה-DvT מציע כלים מנטליים וקונקרטיים שמסייעים למטפל למצוא חיים, עניין, תנועה ומשחקיות בתוך המפגש המורכב הזה ובכך לסייע ביצירת תפיסת עולם אינטגרטיבית יותר.


Featured Posts
Posts are coming soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square